לירון בן-דוד
המרכז לאימון ילדים | אימון ילדים ונוער והכשרת מאמנים להתמחות באימון ילדים וילדים בעלי AD(H)D
 לדף הבית
 
 
 
 
 
 
 
   אימון ילדים

הטענה המקובלת היום בקרב אנשי מקצוע ומאמנים היא כי לא ניתן לאמן ילדים משום שאימון יכול להועיל רק לאדם מבוגר המודע למצבו ורוצה לפעול למען שינויו. אך לדעתי אין הדבר נכון. כיום שילוב של אימון יחד עם עבודה מול הרופא ו/או הפסיכולוג של הילד יכולים להניב תוצאות מרשימות. תפקידו של המטפל הוא לבנות את תכנית הפעולה (ה-BEING) ולבחון האם יש צורך בשימוש בתרופות כגון רטלין או קונסרטה. אך עם זאת, פעילותו אינה שלמה ללא שיתוף פעולה של המאמן שמופקד על ביצוע התכנית בפועל (ה- DOING) וההורים שהם חלק חשוב ובלתי נפרד מחייו של הילד. על ידי גיבוש תכנית עבודה בין שלושת הגורמים ניתן לאפשר לילד כלים להם הוא זקוק ולראות שינויים משמעותיים.

 
אימון ילדים ונוער-מטרות ויעדים
 מטרת האימון היא לעזור לילד להשיג תחושה של שליטה מסוימת בהפרעת הקשב, האימון מעניקה לילד תמיכה,עוזר לו להתארגן ומלמד אותו איך להשתמש במעצורים .

 

  • הקניית ידע ומודעות לAD(H)D
  • טכניקות להפחתת מצבי ההתמהמהות והיסח דעת
  • פיתוח טכניקות חשיבה לפני ש"עושים" או "אומרים" או "מתעצבנים"
  • אימון "בגירוש" מחשבות שליליות ,חוזרות ומצבי רוח משתנים
  • עידוד ופיתוח הכישורים הייחודיים של המתבגר במטרה להובילו לחוויות של הצלחה
  • חיזוק הביטחון והדימוי העצמי
  • שיפור הרגלי למידה והקניית הרגלים ללמידה יעילה יותר
 
תכנית העבודה
 האימון כולל בין 12-15 מפגשים בני שעה הנערכים בביתו של הילד אחת לשבוע.
 
 
למה בבית הילד?
האימון בסביבה הטבעית מאפשר לילד להביא לידי ביטוי את המציאות היומיומית בה הוא חי. פאן ייחודי זה מאפשר אחרי רצף קצר של מפגשים את האותנטיות בעבודה וכך ניתן לראות את הטבע האמיתי של הילד, ה"אני האמיתי" שלו באמצעות הדברים הבטוחים והמוכרים.
 
 
על מה עובדים?
 
שלב מקדים
שיחה עם ההורים הכוללת מידע על הילד, בחינת עמדותיהם והסברים על ADHD/ADD.
  
חלק ראשון - "להתיידד עם ה ADD שלי"- הכרות והעצמה
הכרות עם הילד והפרעת קשב והריכוז שלו תוך יצירת כימיה ובניית תכנית העבודה.
המפגש הראשון נעשה עם הילד והוריו לשם הקניית בטחון ובו נעשה בירור לגבי הפרעות הקשב והריכוז בהם הילד לוקה. כמו כן, ניתנים הסברים על היתרונות והחסרונות של התופעה וכיצד ניתן להתמודד איתם ונבחן מהו החזון לעתיד.
בחלק זה המפגשים נערכים בין הילד למאמנת כאשר כל מפגש רביעי הינו בשיתוף ההורים. באופן גורף לאורך כל הדרך נעשות שיחות עם ההורים בנוגע להתקדמות הילד והדרכה על תפקידם בכוח. ההתמקדות בסט מפגשים זה היא ההתמודדות עם פחדיו של הילד וחיזוק הכישורים הייחודיים שלו. נערכות שיחות בנוגע להתמודדות והקשיים היומיומיים תוך מתן כלים יעילים לפתרון.
 
חלק שני – "לקבוע פגישה עם הזמן" –ניהול זמן והתארגנות
בחלק זה ניתנים לילד הכלים כיצד עליו להתמודד עם הנטיות לדחות דברים, כיצד לא להתמהמה ואיך ניתן להתמקד. בשלב זה עובדים על ההבדלים בין דחוף לחשוב, אסטרטגיות בניהול זמן וסדרי עדיפויות ובניית לוחות זמנים תוך שימוש במטאפורות, משחקים, סיפורים וניסויים.
 
חלק שלישי – מנהיגות ופיתוח כישורים חברתיים
 המטרה בשלב זה היא לעבוד על ערכים כגון שיתוף פעולה, חברות, תקשורת חברתית יעילה, הצלחה בחברה, ביטחון עצמי, התמודדות עם בעיות התנהגות, שליטה בכעסים. כמו כן, עובדים על כישורי מנהיגות ומעורבות חברתית.
 
 


לירון בן-דוד , המרכז לאימון ילדים liron472@gmail.com | 054 - 7983319 |